سوپرکار بی وای دی اسپید ۹ - BYD Speed 9

سوپرکار بی وای دی اسپید 9 معرفی شد؛ ساخته چینی‌ها برای رقابت با شاهکارهای اروپایی

بی وای دی به مناسبت نمایشگاه خودرو پکن از سوپرکار اسپید 9 رونمایی کرد. در ادامه به مشخصات سوپر اسپرت حیرت‌انگیز BYD Speed 9 می‌پردازیم.

به نظر می‌رسد چینی‌ها هم در تلاش هستند مثل خبره‌های ایتالیایی سوپرکار بسازند. همین چند روز قبل هایپر SSR، ساخته جی ای سی یا همان گک با خروجی بیشتر از 1000 اسب بخار و شتاب زیر 2 ثانیه معرفی شد. بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، بی وای دی که پیش‌تر سوپرکار الکتریکی بی وای دی یانگ وانگ U9 را به بازار معرفی کرده بود، اخیراًاز کانسپت سوپرکاری جدید با نام اسپید 9 (Speed 9) پرده برداشت. اسپید 9 قرار است در نمایشگاه خودرو پکن حضور پیدا کند.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

معرفی بی وای دی اسپید 9

«فنگ چنگ بائو» (Fang Cheng Bao) برند جدید خودروساز چینی بی وای دی است که تحت آن محصولات بالارده عرضه می‌شوند. اس یو وی فنگ چنگ بائو لئوپارد سوپر 3 یکی از این محصولات است که تحت همین برند روانه بازار خواهد شد.

سوپرکار بی وای دی اسپید ۹ - BYD Speed 9

اسپید 9، خودرو دیگر برند فنگ چنگ بائو، کانسپت یک خودرو سوپر اسپرت با طراحی چشم‌گیری است که شاید تاکنون کمتر از خودروسازان چینی دیده باشیم. این خودرو که یادآور برخی از سوپرکارهای درجه یک اروپایی است احتمالاً بتواند توجهات زیادی را طی نمایشگاه خودرو پکن 2024 به خود جلب کند.

طراحی نمای بیرونی سوپرکار جدید BYD

در نمای بیرونی بی وای دی اسپید 9 اول از همه شباهت غیر قابل انکار این ماشین به مرسدس بنز SLR مک لارن استرلینگ ماس و نمونه‌ای جدیدتر مثل فراری مونزا SP2 به چشم می‌آید. البته علت این شباهت، پیروی بی وای دی از سبک طراحی گروهی از رودسترهای اروپایی در دهه 50 میلادی از جمله مرسدس بنز 300 SLR است.

سوپرکار بی وای دی اسپید ۹ - BYD Speed 9

تاثیرپذیری سوپرکار BYD از ساخته‌های اروپایی بی‌دلیل نیست؛ «ولفگنگ اگر» (Wolfgang Egger)، طراح ارشد این خودروساز چینی پیش‌تر سابقه فعالیت در خودروسازان بزرگ اروپایی مثل لامبورگینی، آلفا رومئو و آئودی به‌عنوان طراح ارشد را داشته است.

سوپرکار بی وای دی اسپید ۹ - BYD Speed 9

اسپید 9 کاپوتی کشیده، برآمدگی‌ها و تورفتگی‌های فراوان در بدنه، المان‌های نقره‌ای رنگ در جلوپنجره و ورودی‌های بزرگ دارد. فرم کلی چراغ‌های جلو آن هم کم و بیش شبیه به لامبورگینی اونتادور به نظر می‌رسد و درب‌های آن از نوع قیچی‌وار، مشابه سوپرکارهای لامبورگینی هستند.

طراحی و امکانات کابین BYD Speed 9

از رودستری مثل این خودرو جدید بی وای دی نمی‌توان انتظار کابین به شکل مرسوم آن را داشت. در عوض، این خودرو از دو کابین به‌صورت مجزا با صندلی‌های باکت فیبر کربنی برخوردار است و در کابینِ راننده فرمان مسابقه‌ای با شکل و شمایل شبیه به فضاپیماها به چشم می‌خورد. داخل کابین این سوپر اسپرت چینی که تحت تاثیر از فضاپیماها طراحی شده است و سقف کاملاً باز دارد، می‌توان از شتاب آن نهایت لذت را برد.

غربیلک فرمان این سوپرکار فرم مستطیلی دارد که یادآور فرمان تسلا مدل S پلید موسوم به Yoke است. این فرمان‌ها در خیلی از کانسپت‌ها به کار گرفته می‌شوند و کانسپت جدید بی وای دی هم از این قاعده مستثی نیست. با این حال، نقص‌های این شکل از فرمان بارها در موقعیت‌های مختلف خود را نشان داده‌اند.

مشخصات فنی سوپرکار بی وای دی اسپید 9

هنوز جزئیات دقیقی درباره پیشرانه و عملکرد بی وای دی Speed 9 در دسترس نیست. هرچند بی وای دی هم خودرو تمام الکتریکی و هم خودرو پلاگین هیبرید تولید می‌کند، پیش‌بینی می‌شود این خودرو به یک پیشرانه تمام الکتریکی مجهز باشد. همچنین شنیده‌ها حکایت از این دارند که از شاسی فیبر کربنی با وزن فوق‌العاده پایین برخوردار است.

دور از انتظار نیست که اسپید 9 اگر زمانی به مرحله تولید برسد، از همان پیشرانه بی وای دی یانگ وانگ U9 پیشرانه بهره بگیرد. یانگ وانگ U9 دارای چهار موتور الکتریکی است که توانایی تولید قدرت 1300 اسب بخار و گشتاور 1679 نیوتن متر گشتاور را دارند و شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر ساعت در کمتر از 2 ثانیه را برای خودرو ممکن می‌کنند.

از دست ندهید:
هونگچی L1، رولز رویس چینی از راه رسید + عکس لوکانو ۷ پلاگین هیبریدی معرفی شد + مشخصات فنی، قیمت و شانس واردات خودرو کانسپت ام جی EXE181 ؛ ماشین چینی با روح جت جنگنده

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*