ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نئوم عربستان
مالی و سرمایه گذاری

عربستان ظاهراً برای تکمیل پروژه‌های نئوم به‌سراغ سرمایه‌گذاران خارجی می‌رود

به نظر می‌رسد عربستان با برگزاری یک تور برای پروژه نئوم قصد دارد پیشرفت‌های انجام‌شده پروژه The Line را به نمایش بگذارد.

آزاد کبیری
نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۳:۵۹

صدها بانکدار و سرمایه‌گذار خارجی ظاهراً قرار است در روزهای آینده از پروژه نئوم (Neom) عربستان بازدید کنند. درواقع سازندگان این پروژه پرهزینه در جستجوی جذب بودجه برای تکمیل آن هستند. به نظر می‌رسد عربستان با برگزاری یک تور قصد دارد پیشرفت‌های انجام‌شده در پروژه The Line را به نمایش بگذارد. از این پروژه 170 کیلومتری ظاهراً به دلایل مالی، تنها 2.4 کیلومتر ساخته می‌شود.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد که عربستان احتمالاً میزبان سرمایه‌گذاران مختلف خواهد بود. هدف این گردهمایی و بازدید از نئوم، علاقه‌مندکردن بانکداران و سرمایه‌گذاران به این شهر بیابانی است. پیش‌ازاین عربستان با برگزاری نمایشگاه در شهرهای مختلف مانند نیویورک و لندن و با نشان‌دادن ویدیوهای واقعیت مجازی از این شهر، قصد داشت تا سرمایه‌گذاران را به این پروژه جاه‌طلبانه ترغیب کند.

جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه نئوم عربستان

نئوم دارای قسمت‌های مختلفی است و یکی از عجیب‌ترین آن‌ها، پروژه The Line است که به‌صورت یک شهر افقی ساخته می‌شود و قرار است تا سال 2030 تکمیل گردد. البته به‌نظر می‌رسد عربستان اخیراً خیال‌پردازی خود را برای این پروژه کاهش داده است. درحالی که دولت این کشور در مقطعی امیدوار بود تا سال 2030 حدود 1.5 میلیون نفر در The Line زندگی کنند، اکنون انتظار دارد که تا آن زمان کمتر از 300 هزار نفر را در این شهر جای دهد.

پروژه نئوم عربستان

به گفته برخی از منابع آگاه، تاکنون برخی از بانک‌های خارجی در ارائه وام‌های کلان به نئوم مردد بوده‌اند، زیرا عربستان هنوز به این پروژه ضمانت دولتی نداده است. بیشتر بودجه نئوم تاکنون به صورت تزریق سهام از سوی صاحب آن یعنی صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی که توسط ولیعهد، «محمد بن سلمان» مدیریت می‌شود، فراهم شده است.

عربستان قصد دارد برنامه‌های چشم‌انداز 2030 تا حدودی از طریق سرمایه‌های خارجی تأمین شود و امیدوار است تا سال 2030 سالانه به 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برسد که تقریباً سه برابر بیشتر از آنچه تاکنون به دست آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی