اسنپدراگون ۸ نسل ۴

لقب اولین گوشی جهان با اسنپدراگون 8 نسل 4 هم به چین رسید

مثل همیشه گوشی‌های چینی نخستین پرچمداران مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهند بود. اما کدام برند چینی اولین محصول مجهز به چیپست جدید کوالکام را معرفی خواهد کرد؟

طبق روال هر سال، طی چند ماه آینده شاهد رونمایی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از سوی کوالکام خواهیم بود. این تراشه قرار است نسبت به نسل گذشته چیپست‌های پرچمدار کوالکام به‌طور قابل توجهی سریعتر باشد و با بهره‌گیری از واحد پردازش گرافیکی Adreno 830 بهبود قابل ملاحظه‌ای در بخش پردازش گرافیکی ارائه دهد.‌ علاوه بر این، چیپست Snapdragon 8 Ge. 4 همچنین قرار است از فناوری اتصال FastConnect 7900 استفاده کند و توانایی‌های پیشرفته UWB را نیز به کاربران ارائه دهد.

بر اساس اطلاعاتی که Yogesh Brar، افشاگر شناخته‌شده حوزه گوشی‌های هوشمند، به‌تازگی منتشر کرده، سری شیائومی 15 نخستین محصولاتی خواهند بود که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 بهره خواهند برد.‌ این خبر البته چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ چراکه سال گذشته نیز سری شیائومی 14 نخستین دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بودند!

شیائومی، وان پلاس و iQOO؛ نخستین دریافت‌کنندگان تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴!

طبق اطلاعات اکانت Yogesh Brar در توییتر، شیائومی نخستین برند گوشی‌ساز است که حق استفاده از تراشه Snapdragon 8 Gen. 4 کوالکام را به دست آورده است. علاوه بر این، گوشی‌های وان پلاس و iQOO نیز پس از شیائومی محصولات مجهز به این تراشه پرچمدار را روانه بازار خواهند کرد. این محصولات احتمالا وان پلاس 13 و iQOO 13 خواهند بود!

شیائومی 15

از طرف دیگر، انتظار می‌رود سامسونگ هم نخستین برندی باشد که از این تراشه‌ها برای بازارهای غرب و آمریکای شمالی استفاده کند. پیش‌بینی می‌شود سری گلکسی اس 25 اولین دستگاه‌های سامسونگ مجهز به این تراشه باشند و نسخه خاصی از آن تحت نام «اسنپدراگون 8 نسل 4 مخصوص گلکسی» را مورد استفاده قرار دهند.

بد نیست بدانید که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام نخستین چیپست‌های کوالکام خواهد بود که از معماری جدید Oryon این کمپانی به‌جای معماری Kryo استفاده می‌کند. جزئیات فنی فراوانی در خصوص این تراشه‌ها مشخص نیست؛ اما انتظار می‌رود تراشه‌های جدید کوالکام توان پردازشی و گرافیکی بسیار بالاتر در مقایسه با قبل ارائه داده و به رقیبی مستقیم برای چیپست‌های M اپل تبدیل شوند. علاوه بر توان فنی بالاتر ویژگی‌های دیگری مثل مصرف انرژی بهینه، قابلیت‌های پیشرفته مثل هوش مصنوعی یکپارچه یا پشتیبانی از جدیدترین استانداردهای اتصالاتی مثل 5G mmWave از جمله مواردی هستند که بسیاری افراد را به تراشه‌های جدید کوالکام امیدوارتر کرده‌اند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴

رونمایی از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام در ماه اکتبر سال 2024 رخ خواهد داد و پس از آن قطار پرچمداران چینی مجهز به این تراشه یکی پس از دیگری روانه بازار خواهند شد.

در گجت نیوز بخوانید:
گوشی شیائومی ۱۵ پرو با قدرتمندترین پردازنده کوالکام و ارتباط ماهواره‌ای می‌آید وان پلاس ۱۲ نخرید؛ ۶ دلیل که باید منتظر عرضه وان پلاس ۱۳ شد نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام از قدرت باورنکردنی آن خبر می‌دهد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*