موضوعات داغ روز:

ویدیوی تست هایما ۷X ؛ خاص ترین محصول ایران خودرو

منتشر شده در 05 اردیبهشت 1403 ساعت 22:00
نویسنده حسین دلاور
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو آخرین خودرو
کارگردان رضا چوکامی

در قسمت دوم فصل دوم آخرین خودرو، به سراغ تست و بررسی هایما ۷X رفته ایم که به نوعی خاص ترین محصول مونتاژی ایران خودرو به حساب می آید. در ویدیوی تست هایما ۷X با شتاب این محصول MPV، امکانات، نکات مثبت، نکات منفی، عملکرد قوای محرکه و.. آن آشنا خواهید شد.

به گزارش آخرین خودرو، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ ویدیوی تست هایما ۷X توسط این رسانه ضبط شد. پیش از ضبط برنامه، ۵ روز با این خودروی مونتاژی و MPV در تهران و جاده های اطراف آن رانندگی صورت گرفت تا نکات پنهان در این خودرو بیشتر نمایان شود. نسخه مورد تست، کارکردی فراتر از ۱۷ هزار کیلومتر داشت و جز نمونه های مهندسی گروه صنعتی ایران خودرو به حساب می آمد.

در حال حاضر هایما ۷X یک رقیب فنی به نام سوبا M4 فردا موتورز را در بازار به خود می بیند. سوبا M4 فردا موتورز در بحث لوکس بودن و امکانات تشریفاتی در جایگاه بالاتری از هایما ۷ ایکس ایران خودرو قرار می گیرد. از طرفی هایما ۷X توان حرکتی بهتر و امکانات کمک رانندگی بیشتر را در اختیار مالک خودرو می گذارد. با این حال هایما ۷X اختلاف قیمت قابل توجهی نسبت به سوبا M4 دارد. به عبارت ساده تر با هزینه ای کمتر می تواند MPV مونتاژی و چینی ایران خودرو را خریداری کرد.

مشخصات فنی هایما ۷X ایران خودرو

همان طور که در ویدیوی تست هایما ۷X اعلام می شود، زیر کاپوت این MPV یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت (TGDI) قرار دارد. این پیشرانه خروجی های فنی ۱۹۲ اسب بخار و ۲۹۲ نیوتن متر را ثبت می کند. همچنین قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود. با این مشخصات، مصرف ترکیبی ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این MPV ثبت می شود. در پایان باید گفت که شتاب گیری هم در حدود ۹.۵ ثانیه با این خودرو رقم می خورد.

امکانات ایمنی و رفاهی ۷ ایکس

خودروی خانوادگی هایما ۷X در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به شش کیسه هوا، درِ صندوق عقب برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، دسته دنده الکتریکی، فرمان کمکی برقی، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین کابین، دوبین ثبت وقایع، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، تهویه اتوماتیک، پاکسازی هوای کابین، ترمز اضطراری اتوماتیک، تنظیم حالت رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، اتوپارک، صندلی های برقی جلو، گرم کن و سردکن صندلی های جلو، سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران و… مجهز است.

۱۸ Responses to “ویدیوی تست هایما ۷X ؛ خاص ترین محصول ایران خودرو”

  1. مهدی گفت:

    سلام لطفا چانکان cs55 رو هم بررسی بفرمائید

    ۲
    ۱
    • عادل گفت:

      سلام
      تجربه ۱۰ هزار کیلومتر رانندگیمو میخوام به اشتراک بذارم
      نکات منفی:رنگ بدنه ضعیف
      کوبش به علت فاق کوتاه لاستیک که البته قابل تعویضه
      .
      .
      .
      نکات مثبت:
      موتور قدرتمند
      فضای سرنشین عالی
      کیفیت کابین و متریال عالی
      گارانتی ۱۵۰ هزار کیلومتری ایران خودرو
      آپشن های کاربردی
      مصرف سوخت مناسب
      .
      .
      .
      _______
      ..من خودم کلی تحقیق کردم واقعا با این قیمت هیج ماشین چینی این امکانات رو در اختیارتون نمیذاره…
      انشالله بخرید و لذتشو ببرید

      ۵
      ۱
  2. مازیار گفت:

    عالی لطفا مقایسه سوبا را این ماشین انجام دهید

    ۳
    ۲
    • علی گفت:

      عالی مثل همیشه . حسین عزیز بسیار موشکافانه بررسی کردی . مدت یک ساعت و اندی رو هم یاد گرفتم و هم سرگرم شدم و لبخند زدم . ادامه بدید لطفا

      ۱
      ۰
    • فرشاد گفت:

      سلام ارادت ممنون از بررسی که انجامش دادید . خیلی وقت منتظر بودم جواب خیلی سوالات خودم گرفتم . خودم این ماشین دارم .من s5 نوشته بودم که بهم پیام تعویض ماشین دادن که خدایی خیلی بهتر از s5 هستش .واقعا به درد خانواده میخوره خیلی کم میبینی ازش .هر جا میری خیلی نگاه ها بهش هست. در رابطه به یکی از ایراداتی که ذکر کردید نرمی و کوبش ماشین باید عرض کنم با تعویض لاستیک چینی به کره ایی واقعا زمین تا آسمون فرق کرد.بسیار نرم و بدون کوبش.فاق لاستیک ها خیلی کم بود ولی من لاستیک فاق بلند تر. سانتافه ایی استفاده کردم هم زیبا شد هم بلند تر و نرم تر

      ۰
      ۰
  3. Irandost گفت:

    ماشین خوبیه
    ولی در توضیحات گفته شده دارای ترمز اضطراری هست
    از عقب زدم تو دیوار موقع برخورد استاپ نکرد

    ۳
    ۱
  4. محسن گفت:

    ب هیچ عنوان قابل قیاس نیست با سوبا m4 ، ماشین سوبا خییلی سواری بهتری داره اینو از لحاظ کسی میگم ک قصد خرید ماشین تو این سگمنت و دارم ایشالا به زودی ، من رفتم ب شهرک اتوموبیل یکی از نمایندگیای مطرح ک اجازه تست همه خودروهارو میداد یک سوبا و یک هایما ۷x برای تست سوار شدم ب شدت سواری خشکی داشت هایما اصلا نرمی و راحتی سوبارو نداشت و خیلی لوکس تر بودش سوبا ، حتی صندلیاشم از مد رفته جون طراحی ۲۰۲۰ هستش ک قبل این رنگ مارون قهوه ای مد بود ولی الان دیگ نه ردیف دوم و سوم ب شدت افتضاحی داشت فقط ردیف اول مناسبی داشت دوم و سوم انگار یتیم بودن در حالی ک سوبا صندلیای دوم‌برقی بودش خیلی جا دار تر بود چپ و راست میشد گرم کن سرد کن ردیف سومشم خیلی جا دار تر بودش خیلی لوکس‌تر بودش باند و جای لیوانی و چرم کاری شیکی داشت خودرو و کاملا سوبارو با وجود قیمت بالاتر چون واقعا لوکس تر و نرم تر بودش حاظرم بخرم ک میدونم اگر‌هایمارو بخام بگیرم برای همیشه پشیمون میشم ک چرا ۶۰۰ ملیون بالاتر ب خاطر سوبا ندادم ، در کل سوبا چندین سر و گردن حتی طراحیشم از این بهتر بودش

    ۰
    ۳
    • محمدرضا گفت:

      دوست عزیز فرمایشات شما قبول ولی ازنظر فنی هم یک کمی تامل کنید مخصوصا گیربکس

      ۰
      ۰
    • محمدرضا گفت:

      دوست عزیز فرمایشات شما قبول ولی ازنظر فنی هم یک کمی تامل کنید مخصوصا گیربکس

      ۰
      ۰
    • مجید گفت:

      سوبا تنها برتریش تو امکانات رفاهی و صندلیهاشه در واقعا این همه پول اضافه میدی برا صندلی ولی هایما هم موتور هم گیر بکس هم خدمات بهتر ایرانخودرو داره در ضمن آپشن اتو پارکش خودش یه سوبا می ارزه ترمز اضطراری داره سوبا نداره کروز کنترل تطبیق داره سوبا نداره سوبا کلا پول صندلی میدی

      ۰
      ۰
    • پیمان گفت:

      میشه دقیقا از سابقه شرکت فردا موتور بگید
      سوبا m4 خوبه ولی نه با فردا موتور و نه ۶۰۰ تومن بیشتر،
      فقط اتوپارک هایما به کل ردیف دوم و سوم می ارزه
      من ۶ سال هایما s7 داشتم و الان ۷x
      با این قیمت مفته.
      فکر کنم در هنگام فروش سوبا مشکل داشته باشبد

      ۰
      ۰
  5. میلاد گفت:

    خیلی بررسی کاملی بود،طراحی این ماشین واقعا طوریه که بیشتر به یک کراس اور ۷ نفره میخوره،هم ارتفاع بالا در نظر گرفتن و هم جلو ماشین خشن طراحی شده

    ۰
    ۰
  6. محمد گفت:

    جالبه شتابش از دیگنیتی پرستیژ بیشتره،اون ۲۰۰۰ و این ۱۶۰۰….

    ۰
    ۰
  7. محمدرضا گفت:

    با سلام و تشکر مدتها بود که منتظر تولید محتوای در زمینه این خودرو از طرف شما بودم ، اینجانب صاحب یکی از این خودرو ها هستم از اغلب موارد با نظرات شما موافقم و استفاده من از این خودرو بعنوان خودرو دوم و مسافرتی میباشد و اطلاعات خوبی از شما در مورد موارد فنی خودرو دریافت کردم و با اینکه تا به حال از بنزین سوپر و یا اکتان که از خود آپکو میخرم نگرانیم از بابت کالیبره کردن موتور از طرف ایران خودرو را هم کاهش دادید بسیار ممنونم موفق و پیروز باشید

    ۰
    ۰
    • ابراهیم گفت:

      سپاس از بررسی جامع آخرین خودرو

      بنده ابتدای سال ۴۰۳ این خودرود رو تحویل گرفتم حدود ۲۰۰۰ کیلومتر باهاش راه رفتم ، کیفیت بالا و ایمنی خودرو و کاربردهایی که انتظار داشتم رو برای بنده که خانواده ۴ نفری هستیم عالی به جا آورد و واقعا چند منظوره است، می توان گفت که با سلیقه ما ایرانی ها سازگار است و با توجه کارایی هایی که دارد بزودی در بازار ایران mpv ها زود جا باز می کنند. مزیت مهم حمایت ای آن خودرو، گارنتی ۵ ساله و قیمت مناسب آن است.

      ۱
      ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.