موضوعات داغ روز:

پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵ با شتاب ۴.۲ ثانیه معرفی شد ؛ فقط ۸.۲ میلیارد تومان!

منتشر شده در 06 اردیبهشت 1403 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
پورشه کاین GTS مدل 2025

نسخه GTS از فیس لیفت پورشه کاین معرفی شد. این نسخه همچون قبل به یک پیشرانه قدرتمند ۸ سیلندر مجهز بوده و در مدل پایه قیمتی معادل ۸.۲ میلیارد تومان دارد.

پورشه محصولات خود را در نسخه های مختلفی عرضه می کند. کراس اوور محبوب کاین از این قاعده مستثنی نیست و در نسخه های متنوعی تولید می شود. جدیدترین نسخه فیس لیفت این خودرو GTS نام دارد. این نسخه برای دوستداران رانندگی های پرهیجان توسعه پیدا کرده، به همین خاطر از موتوری قدرتمند سود می برد.

تست کاین GTS مدل 2025

مشخصات فنی پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

در زیر کاپوت پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵، همان موتور V8 توئین توربوی سابق قرار دارد. این موتور به لطف بازنگری ها می تواند ۴۹۳ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بد نیست بدانید هر دوی این ارقام نسبت به قبل ۴۰ واحد افزایش پیدا کرده اند. در این نسخه از کاین نیروی موتور توسط گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به سمت چرخ های هر دو محور ارسال می شود. پورشه تأکید می کند در دو حالت رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس، سرعت تعویض دنده در این گیربکس به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

مشخصات پورشه کاین GTS مدل 2025

با اتکا به این قوای محرکه قدرتمند، پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵ برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، تنها به ۴.۲ ثانیه زمان نیاز دارد. این کراس اوور جذاب آلمانی می تواند نهایت سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. مثل قبل مدل ۲۰۲۵ از کاین GTS در هر دو اتاق استاندارد و کوپه عرضه خواهد شد.

بروزآوری سیستم تعلیق

اما ارتقای پیشرانه V8 تنها بخشی از تغییرات کاین GTS است. مهندسان پورشه سیستم تعلیق را نیز بروزآوری کرده اند تا این نسخه از لحاظ هندلینگ برتر از رقبا و دیگر اعضای خانواده خود باشد. به منظور فرمان ‌پذیری دقیق تر، بوش های طبق جلو از مدل پرچمدار توربو GT به امانت گرفته شده اند. این نسخه در حالت استاندارد از سیستم تعلیق بادی با تنظیمات اختصاصی بهره می برد. استفاده از این نوع تعلیق پیشرفته امکان تنظیم ارتفاع و کاهش آن تا ۱۰ میلیمتر را فراهم کرده است. در صورت علاقه خریداران می ‌توانند با پرداخت هزینه اضافی، سیستم تثبیت کننده فعال حرکات بدنه را نیز سفارش دهند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که از مدل پرچمدار توربو GT به کاین GTS منتقل شده، مدار خنک کننده‌ی مجزای آب برای سیستم تمام چرخ محرک است. در کاین GTS کوپه یک اسپویلر عقب تطبیقی به انتهای اتاق اضافه می شود، ضمن اینکه سیستم اگزوز آپشنال با خروجی های میانی سپر قابل سفارش است. پورشه سه پکیج برای این نسخه از کاین تدارک دیده که با سفارش هر سه آنها تا ۲۵ کیلوگرم از وزن خودرو کاهش می یابد. درباره وزن این نسخه از GTS اطلاعاتی منتشر نشده، در نسل قبلی این نسخه وزنی در حدود ۲۲۵۰ کیلوگرم داشت.

شاخصه های ظاهری پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵

مهم ترین تفاوت های ظاهری پورشه کاین GTS با سایر مدل ها عبارتند از ورودی های هوای بزرگ‌ در جلو، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ و قاب مات چراغ های جلو و عقب. پورشه مدل ۲۰۲۵ از کاین GTS  را با پکیجی استاندارد به نام اسپرت دیزاین به فروش می رساند. این پکیج برخی از عناصر ظاهری خودرو در قسمت هایی مثل لبه‌ گلگیرها، حاشیه پنجره ها و رکاب‌ ها را مشکی می کند. شاید بدانید در نسل پیشین کاین GTS، این قسمت ها همرنگ با بدنه بودند. علاوه بر این، خروجی‌های اگزوز که قبلاً مشکی بودند، اکنون به رنگ برنز تیره درآمده ‌اند. مکمل جذابیت های ظاهری، رینگ های ۲۱ اینچی RS Spyder Design هستند.

کابین پورشه کاین GTS

ویژگی های کابین

در داخل کابین کاین GTS، پورشه از میکروفایبر Race Tex روی پنل درها، سقف، فرمان و بخش میانی صندلی های قابل تنظیم هشت جهته استفاده کرده است. مشتریان این کراس اوور اسپرت می توانند تم خاکستری یا قرمز را برای کابین انتخاب کنند.

قیمت و زمان عرضه

قیمت پورشه کاین GTS مدل ۲۰۲۵ از ۱۲۶,۸۹۵ دلار (معادل ۸.۲ میلیارد تومان) شروع می شود. نسخه کوپه هم ۱۳۱,۴۹۵ دلار قیمت دارد. این خودرو از پاییز پیش رو راهی نمایندگی های فروش کمپانی خواهد شد.. با توجه به اینکه قیمت کاین توربو GT برابر با ۱۹۷,۹۵۰ دلار است، مدل GTS می تواند با قیمتی کمتر دوستداران رانندگی های هیجان انگیز را به وجد بیاورد.

شتاب پورشه کاین GTS

ناگفته نماند پورشه کاین اکنون در نسل سوم به سر می برد. این نسل از سال ۲۰۱۷ روی خط تولید قرار دارد و سال گذشته وارد نسخه فیس لیفت خود شد. نسل چهارم این خودرو در حال انجام تست های جاده ای است، به همین خاطر پیش بینی می شود سال آینده پورشه از این نسل رونمایی خواهد کرد. همانند ماکان، کاین نیز برقی شده و با این نوع پیشرانه به فروش خواهد رسید. طبق اطلاعات اولیه موجود، کاین الکتریکی هم بر اساس پلتفرم پیشرفته PPE تولید شده و از پیشرانه قدرتمند دو موتوره بهره خواهد برد. از آنجایی که کاین در رده ای بالاتر از ماکان قرار دارد، احتمالاً باتری آن ظرفیتی بیشتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت داشته و میزان خروجی پیشرانه آن بالاتر خواهد بود.

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.