English

مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خبرداد؛

انجام ۴۰۰ مورد جراحی قلب در بیمارستان شریعتی اصفهان/ بیش از ۱۰ میلیون ویزیت سرپایی درسال گذشته

مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان از انجام۴۰۰ مورد جراحی قلب به صورت رایگان در بیمارستان شریعتی اصفهان خبرداد.

انجام  ۴۰۰ مورد جراحی قلب در بیمارستان شریعتی اصفهان/  بیش از ۱۰ میلیون ویزیت سرپایی درسال گذشته
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محمد رجالی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت بیان داشت:بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی اصفهان در سال ۱۴۰۱ راه‌انداری شد که تاکنون ۴۰۰ مورد جراحی قلب در این بیمارستان رایگان انجام شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین بخش آنژیوگرافی در بیمارستان شریعتی راه‌اندازی شده که خدمات آن نیز برای بیماران کاملاً رایگان است.

رجالی گفت: جراحی بیماری‌های مغزی نیز که قبلا بیماران به تهران ارجاع داده می شدند و دست‌کم ۱۵۰ میلیون تومان برای بیمار هزینه دارد طی سه سال گذشته در بیمارستان شریعتی اصفهان  که به دستگاه نویگیشن جراحی مغز مجهز شده با هزینه ۲۰ میلیارد تومان انجام می شود که تا کنون هفت مورد جراحی موفقیت آمیز در این بیمارستان داشته ایم.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان در ارتباط با تعداد ویزیت انجام شده در مراکر درمانی توضیح داد: در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون ویزیت سرپایی و ۸۰ هزار بستری و ۵۰ هزار عمل جراحی انجام شده است که نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره باینکه تامین اجتماعی بزرگترین خریدار خرید خدمت در کشور است، بیان داشت: در سال گذشته میزان خرید خدمتی حوزه درمان ۳۰۰ هزار پرونده بستری و ۳۲ میلیون پرونده سرپایی با مجموع ۶ هزار همت بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه میانگین ظرفیت بیمارستان‌ها در استان بالای ۹۰ درصد است ، افزود:متوسط اقامت هر بیمار در بیمارستان‌ها ۲ و نیم روز است که در حال حاضر ۸۰۰ تخت در بیمارستان‌ها در دسترس بیماران می باشد.

رجالی با اشاره به ارائه خدمات رایگان در زایشگاه‌های بیمارستان‌ شریعتی و غرضی اصفهان گفت: به رغم اینکه پزشک متخصص زایمان به صورت ۲۴ ساعت در بخش ال. دی آر مستقر است اما ظرفیت زایمان این بیمارستان‌ها خالی مانده است.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: همچنین در اتاق‌های ال.دی‌.آر دو بیمارستان شریعتی و غرضی چهار بخش NICU یا مراقبت ویژه نوزادان نیز احداث شده است.

وی گفت: زایشگاه بیمارستان شریعتی هشت اتاق زایمان ال. دی. آر و بیمارستان غرضی پنج اتاق زایمان مجهز دارد که برای این امر ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده اما ۵۰ درصد مراجعه کننده دارد.

این مقام مسئول همچنین بیان داشت: زایمان ۵۰ درصد از خانم‌های مبتلا به ایدز به دلیل ارائه خدمات بهداشتی مناسب در بیمارستان ها سالم بوده است.

رجالی با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ کودک ناشنوا در استان اصفهان شناسایی شدند، گفت:برای این نوزادان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی کاشت حلزون به صورت رایگان انجام شده است.

وی افزود: بر اساس شاخص تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و امکاناتی که به اصفهان داده شده اصفهان در رده پانزدهم است، در حالی که دست‌کم استان به پنج بیمارستان و ۲۰ درمانگاه جدید نیاز دارد.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان در خصوص ساخت بیمارستان جدید در اصفهان توضیح داد: ساخت و تجهیز بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی در شهرک شهید کشوری به اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که با مجوز و اعتبار آن موافقت شده است که این بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ۵۰ درصد به ظرفیت بستری ما اضافه خواهد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد:همچنین مجوز ساخت درمانگاه در فولادشهر، پیربکران و هرند اخذ شده است که به دنبال اخذ مجوز برای درمانگاه بهارستان هستیم.

مدیرت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان در ارتباط با بیمه شدگان استان نیز گفت: بیش از ۶۹ درصد در استان اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که باتوجه به جمعیت پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان دارای رتبه اول بیمه‌شدگان در کشور می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه