موضوعات داغ روز:

اسمارت کانسپت #۵ معرفی شد ؛ بزرگ ترین مدل کمپانی با توانایی های آفرود بالا

منتشر شده در 06 اردیبهشت 1403 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
اسمارت کانسپت #5

برند اسمارت از یک مفهومی جدید در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این مفهومی «کانسپت #۵» نام دارد و بزرگ ترین خودروی اسمارت تا به این تاریخ محسوب می شود.

طراحی خارجی

اسمارت کانسپت ۵، در دسته شاسی بلندهای سایز متوسط قرار می گیرد. از لحاظ طراحی این خودرو اتاق جعبه ای شکلی دارد و به دلیل ارتفاع زیاد از سطح زمین، استفاده از سینی های محافظ و نصب تایرهای همه جا رو، به نظر می رسد که با اولویت رانندگی در مسیرهای آفرود خلق شده است. این شاسی بلند خوش استیل به محافظ های پلاستیکی نیز تجهیز شده و روی سقف خود ریل های مخصوص و نورافکن LED دارد. با کمی دقت بیشتر در جزئیات بدنه، می توان به وجود وینچ و پله تاشو برای دسترسی آسان به سقف پی برد.

نمای جانبی اسمارت کانسپت 5

طراحی داخلی

در داخل کابین، استفاده از سه نمایشگر بزرگ روی داشبورد اولین و مهم ترین چیزی است که باعث جلب توجه می شود. ابعاد این نمایشگر اعلام نشده، اما دو نمایشگر موجود در قسمت مرکزی و مقابل سرنشین کناری خیلی بزرگ تر از نمونه حاضر در پشت فرمان هستند. نکته جالب اینکه پنل به کار رفته در این نمایشگرها از نوع OLED است، از این رو کیفیت تصاویر و گرافیک نمایش داده شده روی آنها باید خیلی بالا باشد.

کابین اسمارت کانسپت 5

به منظور دسترسی آسان تر به امکانات مختلف، چند دکمه لمسی در حد فاصل نمایشگر پشت فرمان و نمایشگر مرکزی دیده می شود. علاوه بر این دکمه ها، چند دکمه دیگر روی فرمان خوش فرم اسمارت کانسپت #۵ وجود دارد.

از دیگر ویژگی های جالب کابین باید به مواردی مثل صندلی های موسوم به جاذبه صفر با ماساژور و تهویه، استراحتگاه مخصوص پا، دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی، نورپردازی مخصوص پشت سری ها و بلندگوی جداشدنی یکپارچه با کنسول میانی اشاره کنیم.

فضای داخل اسمارت کانسپت 5

مشخصات فنی اسمارت کانسپت #۵

کمپانی اصالتاً آلمانی اسمارت مفهومی جدید خود را «کاربردی ترین اسمارت تاریخ» توصیف می کند. نیروبخش این کانسپت جذاب یک پیشرانه تمام الکتریکی است. این پیشرانه شامل دو موتور برقی بوده و نیروی آن به هر چهار چرخ منتقل می شود. در رابطه با مشخصات پیشرانه فعلاً اطلاعاتی منتشر نشده، ولی می دانیم وظیفه تأمین انرژی آن را پک باتری با ظرفیتی بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت بر عهده دارد.

اسمارت کانسپت 5 از بالا

اسمارت کانسپت #۵ از تکنولوژی ۸۰۰ ولتی سود می برد. از این رو تنها با ۱۵ اتصال به یک پورت پر سرعت، میزان شارژ باتری آن از ۱۰ به ۸۰ درصد می رسد. طبق استاندارد WLTP، در صورت پر بودن باتری این مفهومی می تواند تا ۵۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

آفرود اسمارت کانسپت 5

آنطور که برند اسمارت وعده داده، کانسپت اسمارت #۵ وارد فاز تولید انبوه خواهد شد. معرفی نسخه تولید انبوه این کانسپت برای نیمه اول سال آینده برنامه ریزی شده است. ناگفته نماند اسمارت در گذشته نه چندان دور به طور کامل تحت مالکیت مرسدس بنز بود. اما طبق توافقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۹، نیمی از سهام این برند اصالتاً آلمانی به گروه خودروسازی جیلی واگذار شد. دو مدل اسمارت #۱ و #۳ اکنون در چین تولید می شوند. این را هم اضافه کنیم که محمد حسینی امینی یکتا از طراحان جوان و برجسته ایرانی، در تیم طراحی اسمارت حضور دارد.

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.