اکسید با احیای برند EXLANTiX، خودرو سدان ES را به‌نمایش گذاشت

پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
خودرو اکسید EXLANTiX ES از نمای جلو
خودرو برقی اکسید EXLANTiX ES با طراحی جذاب و سیستم شارژ سریع در نمایشگاه پکن رونمایی شد.
تبلیغات

برند چینی اکسید (EXEED) در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ بار دیگر برند EXLANTiX را که روی محصولات برقی تمرکز دارد، احیا کرد. اکسید می‌گوید که محصولات خانواده‌ی EXLANTiX ترکیبی از لوکس‌بودن، نوآوری و اهمیت به محیط زیست را وارد خودروهای برقی می‌کنند.

خودرو اکسید EXLANTiX ES از نمای پشت
عکاس: کیوان هندی / زومیت

اکسید از خودرو برقی جدیدی به نام EXLANTiX ES پرده‌برداری کرد و گفت فلسفه‌ی طراحی این خودرو از احترام به طبیعت نشأت می‌گیرد. سدان جدید اکسید بر پایه‌‌ی پلتفرم E0X ساخته شده است و شارژ باتری‌اش در ۱۵ دقیقه از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسد.

خودرو اکسید EXLANTiX ES در جاده از نمای جلو
خودرو EXLANTiX ES اکسید از نمای کناری

جدیدترین خودرو برقی اکسید ظرافت آیرودینامیکی خاصی دارد و دارای فرم کوپه با طول تقریباً پنج متر است و ضریب درگ آن به تنها ۰٫۲۱ می‌رسد. به‌لطف پایین‌بودن ضریب درگ، خودرو EXLANTiX ES در چهار ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا می‌کند.

پلتفرم E0X در زمینه‌ی عملکرد، پایداری و ایمنی پیشرفت‌های نسلی تجربه کرده. به گفته‌ی اکسید، خودرو ES به‌لطف پلتفرم E0X در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ کیلووات‌ساعت انرژی مصرف می‌کند.

اکسید می‌گوید خودرو جدیدش استاندارد ایمنی پنج ستاره‌ی E-NCAP و C-NCAP و LATIN-NCAP را دریافت کرده است. EXLANTiX ES شعاع گردش ۱۱٫۲ متری بدون فرمان چرخ عقب دارد و از سیستم تعلیق دو جناغی و شاسی آلومینیومی پنج لینک در عقب استفاده می‌کند.

اکسید می‌گوید که در طراحی خودرو برقی جدیدش افزون‌بر توجه به المان‌های ظاهری، تلاش کرده است روی کاهش مصرف انرژی و همچنین سروصدای کابین مانور دهد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات