با این روش سینکت همیشه برق می زنه! نحوه تمیز کردن سینک استیل

سینک های استیل به دلیل مقرون به صرفه بودن و دوام یکی از محبوب ترین انواع سینک هستند.

سینک های استیل دارای ویژگی های زیادی هستند که آنها را به گزینه خوبی تبدیل می کند، اما مواد معدنی ناشی از آب سخت و تمیز کردن نامناسب می تواند سینک را با لکه ها و رگه هایی ایجاد کند. با این حال، تنها با کمی زمان و تلاش، سینک شما می‌تواند همان درخششی را که می‌خواهید در لوازم فولادی ضد زنگ شما داشته باشد.

هر چند وقت یکبار سینک استیل را تمیز کنید

سینک های آشپزخانه باید بعد از هر بار استفاده برای تهیه غذا تمیز شوند تا باکتری ها و ذرات غذایی که ممکن است روی سطح باقی بمانند از بین بروند. با تمیز کردن منظم روزانه، تمیز کردن عمیق‌تر فقط یک بار در هفته لازم است. اتاق رختشویی و سینک های فضای باز نیز باید به طور مرتب تمیز شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه آباژور را به روش صحیح تمیز کنیم | در ۴ مرحله آباژورت رو نو کن!

چگونه سینک استیل خود را روزانه تمیز کنید

پس از تهیه غذا، آبکشی یا شستن ظروف، سینک ظرفشویی را به خوبی با آب داغ بشویید. از شیر آب استفاده کنید یا یک فنجان را با آب داغ پر کنید تا تمام تکه‌های غذا و باقی مانده ظرف‌شویی را به داخل سینک منتقل کنید.

تمیز کردن سریع

چند قطره مایع ظرفشویی را روی یک اسفنج مرطوب و غیر ساینده یا پارچه ظرفشویی بریزید. از اسفنج صابونی برای تمیز کردن تکه های سرسخت مواد غذایی چسبیده استفاده کنید. اگر سینک یک نصب زیر پیشخوان است، حتما زیر لبه پیشخوان را پاک کنید تا تکه های پاشیده شده را پاک کنید. یک بار دیگر سطوح سینک را بشویید.

با پارچه خشک کنید

یکی از راه‌های براق نگه داشتن سینک و جلوگیری از لکه‌های آب ناشی از مواد معدنی، خشک کردن کامل سینک پس از هر بار تمیز کردن است. از پارچه میکروفیبر استفاده کنید، زیرا بدون پرز است، آب را به خوبی جذب می کند و به سرعت خشک می شود.

بیشتر بخوانید: این پنج نشانه به شما می‌گویند از محصول پاک‌کننده نامناسبی استفاده می‌کنید!

تمیز کردن هفتگی

با استفاده از بازوی شیر آب یا یک فنجان و آب داغ، از بالای سینک شروع کنید و هر گونه باقیمانده در طرفین و پایین سینک را بشویید.

جوش شیرین

جوش شیرین خشک را روی هر سطح از جمله ناحیه شیر آب بپاشید. باید به راحتی به سطوح مرطوب بچسبد. جوش شیرین یک ساینده ملایم است که به حذف مواد گیر کرده و بریدن باقی مانده های چرب کمک می کند. همچنین به عنوان از بین برنده بو عمل می کند تا فاضلاب سینک را تازه کند.

سینک را تمیز کنید

از یک اسفنج یا برس نرم برای تمیز کردن سینک استفاده کنید. مواظب باشید که سینک را خش نیاندازید. یک مسواک قدیمی برای نواحی اطراف شیر آب یا لبه های سینک عالی عمل می کند. تمیز کردن در دهانه فاضلاب را فراموش نکنید. هنوز آبکشی نکنید!

سرکه اسپری کنید و سینک را بشویید

پس از شستشو با جوش شیرین، سینک را با سرکه سفید اسپری کنید (سرکه سیب نیز قابل استفاده است). هنگامی که جوش شیرین و سرکه واکنش نشان می دهند، مقداری کف کردن را مشاهده خواهید کرد، بنابراین نگران نباشید. اسیدیته سرکه به از بین بردن رسوبات معدنی که باعث ایجاد لکه و رگه می شوند کمک می کند.

هنگامی که کف کردن کردن متوقف شد، قسمت سینک و شیر آب را به خوبی با آب گرم یا داغ بشویید.

بیشتر بخوانید: ۸ چیزی که نباید آن‌ها را با صابون بشویید تا خراب نشوند

خشک کنید

برای خشک کردن کامل سینک و شیر آب از یک پارچه میکروفایبر استفاده کنید. اگر لکه های سرسخت مانند تغییر رنگ ناشی از آب یا غذا یا زنگ زدگی ظرف باقی بماند، باید فوراً پاک شوند.

برای درخشش

هنگامی که سینک تمیز و خشک شد، چند قطره روغن زیتون یا نارگیل را روی یک پارچه میکروفیبر بریزید و سینک و وسایل را صاف کنید. روغن باعث درخشش فولاد ضد زنگ می شود.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
وب گردی:
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید