خودرو هاچ بک برقی BYD کانسپت Ocean-M

بی وای دی در نمایشگاه اتومبیل پکن از کانسپت Ocean-M رونمایی کرد

شرکت خودروسازی چینی بی وای دی (BYD) در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ از یک هاچ دیفرانسیل عقب الکتریکی کانسپت به‌نام Ocean-M رونمایی کرد.

شرکت BYD امروز در نمایشگاه اتومبیل پکن 2024 از کانسپت Ocean-M خود رونمایی کرد. این کانسپت، پیش‌نمایشی از یک خودرو جدید تولیدی است که در سه ماهه سوم سال جاری عرضه خواهد شد. اوشن-ام، یک هاچ‌بک با ظاهری رادیکالی است که کمی بزرگ‌تر از Dolphin به‌نظر می‌رسد و احتمالاً رقیبی برای فولکس‌واگن ID.3 خواهد بود. شکل و ظاهر این هاچ بک نشان می‌دهد که چینی‌ها آن را برای عرضه در بازار اروپا طراحی کرده‌اند.

خودرو هاچ بک برقی BYD کانسپت Ocean-M

اما در این نمایشگاه علاوه بر بی وای دی، شاهد حضور برندهای خودروساز دیگری نیز بودیم. برندهایی مثل هونگچی با رونمایی از نسخه روباز هونگچی EH7، دو خودرو برقی تویوتا bZ3C و bZ3X، نسخه برقی کی ام سی T9، این رویداد جهانی را داغ کرده‌اند.

خودرو کانسپت Ocean-M بی وای دی؛ یک هاچ بک دیفرانسیل عقب الکتریکی

این کانسپت در نمای جلو دارای چراغ‌های جلوی بزرگ و یک سپر اسپرت با ورودی‌های هوای جداگانه است. رینگ‌های پنج پره به همراه طراحی کلی، ظاهری اسپرت به خودرو بخشیده‌اند. برخلاف بسیاری از هاچ‌بک‌های بازار، خطوط پنجره در این مدل بسیار بالا بوده و به سمت عقب کشیده شده‌اند. هرچند کیت بدنه این مدل به احتمال زیاد به نسخه نهایی راه پیدا نخواهد کرد، اما خطوط تیز و لبه‌دار آن به وضوح قابل مشاهده‌اند و قطعاً در نسخه نهایی نیز حفظ خواهند شد.

خودرو هاچ بک برقی BYD کانسپت Ocean-M

در قسمت عقب، زیر باله بزرگ خودرو، چراغ‌های عقب کشیده‌ای را مشاهده خواهید کرد. به احتمال زیاد، خودروی نهایی در جایگاهی بین دلفین و سیل که جزو اتومبیل‌های تولیدی محبوب BYD هستند، قرار خواهد گرفت و بدون شک نسخه نهایی آن نام مرتبطی با موجودات دریایی خواهد داشت. در ابتدا، این خودرو تنها به صورت برقی عرضه خواهد شد اما ممکن است بعداً نسخه هیبریدی شارژی (PHEV) آن نیز تولید شود.

خودرو هاچ بک برقی BYD کانسپت Ocean-M

BYD تاکنون جزئیات زیادی را درباره این خودرو ارائه نکرده است. تنها می‌دانیم که قرار است روی پلتفرم الکتریکی جدیدی که احتمالاً e-platform 4.0 است ساخته شود و این شرکت، آن را به‌عنوان اولین هاچ‌بک (Hot Hatch) دیفرانسیل عقب الکتریکی صنعت خودرو راهی بازار کند. همچنین ممکن است این خودرو از نسل دوم باتری‌های تیغه‌ای جدید این کمپانی بهره‌مند شود.

مدیران BYD اعلام کرده‌اند که قیمت این خودرو در محدوده قیمتی 150,000 تا 200,000 یوان (معادل 20,700 تا 27,600 دلار آمریکا) قرار خواهد داشت. این قیمت برای یک هاچ بک مدرن جذاب به‌نظر می‌رسد. بی وای دی همچنین در این رویداد از یک خودرو سوپر اسپرت جدید به‌نام BYD Seeed 9 با توان ۱۰۰۰ اسب بخار و شتاب زیر ۲ ثانیه نیز رونمایی کرده است!

سایر اخبار نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ را بخوانید:
جک RF8 به نمایش گذاشته شد؛ مینی ون کرمان موتور برای رقابت با هایما 7X و سوبا M4 جی کلاس هم برقی شد؛ نسل جدید شاسی بلند لوکس مرسدس بنز با پیشرانه الکتریکی هونگچی EHS7، شاسی بلند لوکس جدید چینی‌ها با قوای محرکه تمام برقی است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*