موضوعات داغ روز:

تیگو ۸ پرو جدید رونمایی شد

منتشر شده در 06 اردیبهشت 1403 ساعت 21:01
نویسنده علیرضا پاداش
عکاس علیرضا پاداش
تیگو 8 پرو جدید

کمپانی چری در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴، تیگو ۸ پرو جدید را در نسخه های مختلف به بازار جهانی معرفی کرد و این کراس اوور فیس لیفت در این رویداد خودرویی رونمایی شد.

خبرنگار آخرین خودرو در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ به دعوت شرکت مدیران خودرو حضور دارد و از این گردهمایی خودرویی، گزارش های مختلفی را تهیه کرده است. تیگو ۸ پرو جدید قرار است تا بزودی به بازار ایران بیاید و با نشان فونیکس عرضه شود. این کراس اوور لوکس چری با فیس لیفتی همراه شده و تغییراتی را تجربه کرده است. گفته می شود که تیگو ۸ پرو جدید در نسخه های بنزینی تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل، پلاگین هیبرید تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

اطلاعات فنی منتشر شده نشان می دهد که تیگو ۸ پرو جدید در بحث فنی تفاوت خاصی با نسخه های فعلی ندارد و صرفاً در مواردی چون مصرف سوخت و آلایندگی نسبت به نسخه های قبلی بهبود پیدا کرده است. این خودروی کراس اوور ۷ نفره با توان ۱۵۶ تا ۳۳۰ اسب بخار و با گشتاور ۲۳۰ تا ۵۳۰ نیوتن متر و با جعبه دنده های CVT، هفت سرعته دو کلاچه و DHT عرضه می شود.

تیگو ۸ پرو جدید با مدل ۲۰۲۴ تغییراتی در قالب فیس لیفت تجربه کرده است و می بینیم که چراغ جلو، درب موتور، سپر جلو، سپر عقب، درب صندوق عقب، چراغ های عقب، جلو پنجره، داشبورد، روردی ها، چیدمان کنسول مرکزی، دستگیره ها و… تغییر کرده است. اما در بحث پلتفرم همچنان مانند نسخه های فعلی بوده و ترکیب اصلی ستون ها، قالب درها و سقف تفاوتی نکرده است.

با توجه به نسخه های تیگو ۸ پرو جدید در رونمایی ، چیدمان اجزای کابین این محصول مانند اکستریم VX و تیگو ۹ جدید بوده و دسته دنده الکتریکی به پشت فرمان آمده است. همچنین دکمه چراغ ها به صورت چرخشی و سمت چپ داشبورد وجود دارد. سبک طراحی رودری ها هم تغییر کرده و با تریم داخلی جدید و ترکیب رنگ به روزتری در این کراس اوور ۷ نفره مواجه هستیم. همچنین گفته می شود که ویژگی های جدیدی مانند سنسورهای نسل جدید اولترا سونیک، سنسورهای پارک جدید، دوربین های جدید، ارگونومی ارتقا یافته صندلی ها و عایق های بهبود یافته در تیگو ۸ پرو جدید استفاده شده است. یکی از جذابیت های ظاهری این کراس اوور فیس لیفت، استفاده از دستگیره های الکتریکی جمع شونده برای چهار درب خودرو است.

۲ Responses to “تیگو ۸ پرو جدید رونمایی شد”

  1. رامین صفایی گفت:

    آشغالهای چینی که مثل آفتاب پرست
    رنگ عوض میکنند

    ۷
    ۹
  2. جبالیان پور گفت:

    سلام ماشینهای چری متوسط هستند ولی چه فایده باید ده برابر قیمت جهانی بخریم

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.