کانسپت جیلی گلکسی استارشیپ

کانسپت جیلی گلکسی استارشیپ رونمایی شد؛ رانندگی در کهکشان‌ها

شرکت خودروسازی Geely با حضور در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ از خودرو کانسپت شاسی بلند جیلی گلکسی استارشیپ با مشخصاتی جذاب رونمایی کرد.

اگر اخبار خودرو را دنبال می‌کنید، احتمالاً می‌دانید که چند روزیست نمایشگاه خودرویی در چین دایر شده و مجموعه‌ای از خودروسازان بین‌المللی با جدیدترین محصولاتشان که اغلب آن‌ها الکتریکی هستند، در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند. یکی از آن‌ها نیز کمپانی Geely است که جدیدترین عضو خانواده گلکسی را با خود به پکن آورده است.

شرکت Geely در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ از جدیدترین کانسپت شاسی‌بلند پرچم‌دار خود با یک پیشرانه پلاگین هیبریدی رونمایی کرد. این کانسپت که با نام “Galaxy Starship” شناخته می‌شود، یک تصویر کلی از محصول نهایی را که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود، ارائه می‌دهد.

احتمالاً با ورود به خط تولید، نام این خودرو از «کشتی فضایی کهکشانی» به «جیلِی کهکشانی L9» تغییر خواهد کرد. همانطور که در زمان معرفی برند گلکسی در سال گذشته اعلام شد، قرار است طی دو سال آینده شاهد عرضه چهار مدل هیبریدی پلاگین با نام‌های L5، L6، L7 و L9 باشیم.

همه‌چیز درباره خودرو کانسپت جیلی گلکسی استارشیپ

این کانسپت با طول بیش از 5 متر، خودرویی بسیار بزرگ است و ویژگی بارز آن درب‌های مشابه با مدل HiPhi است. این درب‌ها ترکیبی از مدل‌های قیچی و بال‌پرنده هستند، به این صورت که قسمت پایین آن‌ها به صورت قیچی باز می‌شود و بخش شیشه‌ای به سمت بالا مثل بال پرنده حرکت می‌کند. هرچند به احتمال زیاد این ویژگی خاص در مدل نهایی وجود نخواهد داشت، اما انتظار می‌رود سایر المان‌های طراحی در مدل L9 حفظ شوند.

نمای جلوی شاسی بلند کانسپت جیلی، حالتی محصور داشته و از طرح ماتریسی نقطه‌ای مشابه با گلکسی E8 بهره می‌برد. خطوط بدنه در نمای جانبی صاف و مستقیم بوده و شباهت زیادی به سبک طراحی استارت‌آپ‌های چینی فعال در حوزه خودروهای برقی دارد. دستگیره‌های درب به صورت مخفی طراحی شده‌اند و چرخ‌های خودرو نیز به‌طور قابل توجهی حالتی مثلثاتی دارند. هدف از این طراحی، کاهش نیروی درگ است، اما به نظر می‌رسد احتمال رسیدن این نوع چرخ‌ها به مرحله تولید انبوه بسیار کم باشد. در نمای عقب، این خودرو از دو بال کوسه‌سان روی سقف به همراه یک نوار نورانی (در حال گذر از کل عرض) بهره می‌برد. نکته جالب در مورد این نوار نورانی، دولایه بودن آن است. بخش بالایی آن به شکل U بوده و با لوگوی Geely قطع می‌شود، در حالی که بخش پایینی وظیفه برجسته‌تر کردن لوگو را برعهده دارد.

درون کابین، فضا حالتی علمی-تخیلی به خود می‌گیرد. صندلی‌ها نه تنها قابلیت خواباندن کامل را دارند، بلکه می‌توانند به‌عنوان وسیله حمل و نقل برای مسیرهای کوتاه از خودرو جدا شوند! همچنین یک اکوسیستم هوش مصنوعی با امکاناتی نظیر پروژه‌اکشن هولوگرافیک و تصاویر سفارشی وجود دارد. برخی از این امکانات، مانند تعامل با تصویر و ویدیو، به احتمال زیاد در یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری OTA برای گلکسی E8 در اواخر سال جاری ارائه خواهند شد.

جدیدترین فناوری‌های نرم‌افزاری

موتور محرک کابین، تراشه اسنپدراگون ۸۲۹۵ شرکت کوالکام است که سیستم عامل اختصاصی Geely را اجرا می‌کند. انتظار می‌رود این خودرو قابلیت‌هایی مانند همگام‌سازی با گوشی‌های هوش مصنوعی، پهپادها و عینک‌های هوشمند را داشته باشد.

کانسپت جیلی گلکسی استارشیپ

علاوه بر این، کانسپت جیلی گلکسی استارشیپ از تعدادی عناصر فناورانه رونمایی کرد که به زودی در خودروهای تولیدی کهکشانی نیز به کار گرفته خواهند شد. اولین مورد، پلتفرم جدید GEA (معماری برقی Geely) است که از پلتفرم SEA (معماری تجربه پایدار) این شرکت مشتق خواهد شد. پلتفرم SEA از سال ۲۰۲۱ در زیربنای تعداد زیادی از محصولات گروه Geely مورد استفاده قرار گرفته است. GEA قابلیت استفاده برای پیشرانه‌های تمام برقی، افزایش برد و پلاگین هیبریدی را داراست.

این کانسپت از نوع پلاگین هیبریدی (PHEV) بوده و از سیستم نسل بعدی تور (NordThor) شرکت Geely بهره می‌برد. این سیستم از موتوری با بالاترین بازدهی حرارتی در جهان (۴۶ درصد) استفاده می‌کند و ادعا می‌شود که قادر است در حالت ترکیبی، مسافتی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر بر اساس استاندارد CLTC را با مصرف سوخت زیر ۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر طی کند.

پلتفرم GEA شرکت Geely، یک اکوسیستم دیجیتال هوش مصنوعی برای خودروهای انرژی جدید و یک شاسی دیجیتال هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. این سیستم که توسط خود Geely توسعه یافته، فناوری‌هایی مانند فرمان برقی، رانندگی هوشمند و دیفرانسیل فعال را در خود جای داده است. زمان واکنش این سیستم ۴ میلی‌ثانیه است، به این معنا که خودرو می‌تواند در شرایط اضطراری، کنترل خودکار و اجتناب از خطر را انجام دهد. جالب اینجاست که همانطور که نمونه اولیه Geely E8 نشان داده است، این سیستم ظاهراً قادر به دریفت بدون راننده نیز خواهد بود!

کانسپت جیلی گلکسی استارشیپ

دیگر ویژگی جدید کانسپت جیلی گلکسی استارشیپ، یک سیستم محرک برقی هوشمند ۱۱ در ۱ است. خودروساز چینی ادعا می‌کند که این سیستم، سبک‌ترین، کوچک‌ترین و کارآمدترین سیستم محرک برقی هوشمند در صنعت خودرو است. این سیستم نه تنها باعث کوچک‌تر و سبک‌تر شدن بخش برقی خودرو می‌شود، بلکه باعث بهبود بازدهی انرژی و عملکرد قدرت شده و در نتیجه منجر به خودرویی با قابلیت پیمایش مسافت بیشتر و سرعت بالاتر می‌گردد. گفته می‌شود میزان بازدهی موتور این سیستم در شرایط CLTC، ۹۰.۰۴ درصد است و وزن آن ۷۹.۸ کیلوگرم می‌باشد. همچنین با صدای کارکردی معادل ۷۸ دسی‌بل، این سیستم نسبتاً کم‌صدا است.

علاوه بر این، جیلی ادعا می‌کند که به فناوری ادغام درایو هیبریدی سیلیكون کاربید تسلط یافته است؛ به این معنی که میزان سیلیكون کاربید مورد نیاز برای پلتفرم معماری ۸۰۰ ولتی، ۷۵ درصد کاهش یافته است.

سایر اخبار نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ را بخوانید:
نسل جدید تویوتا کمری هیبرید در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد خودرو کانسپت جک دیفاین؛ وقتی چینی‌ها فضاپیما می‌سازند + ویدیو جنسیس GV70 فیس لیفت در نمایشگاه پکن؛ شاسی بلند لوکس کره‌ای، زیباتر و پیشرفته‌تر از قبل شاسی بلند الکتریکی هوندا e:NS2 برای رقابت با خودو جذاب تسلا از راه رسید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*