موضوعات داغ روز:

کیا تاسمان در راه بازار ؛ رقیب جدید هایلوکس این بار از کره جنوبی می آید

منتشر شده در 08 اردیبهشت 1403 ساعت 11:05
نویسنده سعید علیپور

کیا خود را برای معرفی اولین پیکاپ خود آماده می کند. این پیکاپ تاسمان (Tasman) نام دارد و از شاسی مستقل از بدنه سود می برد.

به گزارش آخرین خودرو، پیکاپ کیا تاسمان ابتدا در کره جنوبی، استرالیا، خاورمیانه و آفریقا به فروش خواهد رسید. هنوز مشخص نیست که این خودرو در بهشت پیکاپ ها یعنی آمریکا نیز عرضه خواهد شد یا خیر. با وجود این، تصاویر جاسوسی حکایت از آن دارند شرکت کیا آمریکا را برای انجام تست های جاده ای تاسمان انتخاب کرده و پیکاپ خود را در این کشور آزمایش می کند.

کیا تاسمان

پروتوتایپ کیا تاسمان با پوشش های استتاری در حال گذراندن تست هاست. علاوه بر ایالات متحده، پروتوتایپ این پیکاپ در استرالیا نیز مشاهده شده؛ نکته جالب اینکه یکی از علاقه مندان در استرالیا فرصت ورود به کابین این خودرو را پیدا کرده و به ارزیابی امکانات آن پرداخته است. ویدیویی که این فرد ضبط کرده نشان می دهد تاسمان از امکاناتی مثل حافظه صندلی، سانروف، نمایشگرهای دوگانه، نورپردازی داخلی و پد شارژ بی سیم تلفن همراه بهره می برد.

نمای جانبی کیا تاسمان

تصاویر و ویدیوهای موجود از کیا تاسمان گویای آن هستند که اهرم انتخاب وضعیت گیربکس روی ستون فرمان قرار دارد. به نظر می رسد در طراحی فضای داخلی این پیکاپ، از شاسی بلند برقی EV9 اقتباس شده است. البته با توجه به ماهیت خودرو، از مواد و پوشش های مقاوم تر در بخش های مختلف کابین استفاده شده؛ بهره مندی از دریچه های یکپارچه با شبکه موجود روی داشبورد از ویژگی های متمایز کابین تاسمان است.

طراحی کیا تاسمان

تاسمان در رده پیکاپ های سایز متوسط قرار می گیرد. این خودرو پس از ورود به بازار باید به مصاف فورد رنجر، تویوتا هایلوکس و فولکس واگن آماروک برود. همانند تویوتا هایلوکس، پیکاپ کیا نیز در اتاق های متفاوتی قابل انتخاب خواهد بود. پیش بینی می شود این پیکاپ کره ای در نسخه های تک و دو دیفرانسیل و همچنین با موتور ۲.۲ لیتری توربودیزل به فروش برسد. وظیفه انتقال قدرت را نیز احتمالاً گیربکس ۸ سرعته خودکار بر عهده خواهد داشت. شایعاتی مبنی بر عرضه این پیکاپ در تریم GT و نسخه تمام الکتریکی وجود دارد. تریم GT در صورت عرضه به موتور V6 مجهز خواهد بود و نسخه تمام الکتریکی برای معرفی در سال ۲۰۲۶ رونمایی برنامه ریزی شده است.

نمای رو به رو کیا تاسمان

گفته می شود کیا تاسمان تا پایان سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد. این پیکاپ بر اساس شاسی نردبانی ساخته شده و جثه ای بزرگ تر از هیوندای سانتاکروز دارد.

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.