محل تولید لوازم خانگی سامسونگ

لوازم خانگی سامسونگ در کجا تولید می‌شوند؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که لوازم خانگی سامسونگ در کجا تولید می‌شوند؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

با برآوردی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار، Samsung Electronics به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شود.

بر اساس آمار statista.com شرکت کره‌ای سامسونگ حضور چشمگیری در بازار تبلت و گجت‌های پوشیدنی دارد و درست پشت سر اپل قرار می‌گیرد. همچنین این شرکت حدود ۳۰ درصد از بازار جهانی تلویزیون را در اختیار دارد و به‌عنوان برترین عرضه‌کننده‌ی نیمه‌رسانا در سطح جهان شناخته می‌شود. درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۱۹۴ میلیارد دلار گزارش شده است که این رقم آن را به یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان تبدیل می‌کند.

طبق گزارش TraQline، شرکت سامسونگ الکترونیک همچنین به‌عنوان برترین برند لوازم خانگی در ایالات متحده شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۲۳، هم از نظر تعداد واحد فروخته‌شده و هم از نظر ارزش دلاری، از غول‌هایی مانند جنرال الکتریک، ال جی و ویرلپول پیشی گرفت.

لوازم خانگی سامسونگ از شهرت درخشانی برخوردارند و اعداد و ارقام نیز این موضوع را ثابت می‌کنند. اما این محصولات در کجا ساخته می‌شوند و مالکیت این شرکت بر عهده‌ی چه کسی است؟ در ادامه به همه‌ی نکاتی که باید بدانید خواهیم پرداخت.

مکان تولید لوازم خانگی سامسونگ

محل تولید لوازم خانگی سامسونگ

چون سامسونگ به معنای واقعی کلمه یک غول به حساب می‌آید، در سراسر جهان حضور دارد. دفتر مرکزی سامسونگ در کره جنوبی قرار دارد، بنابراین فارغ از اینکه چه محصولی از سامسونگ خریداری می‌کنید، مطمئناً حداقل برخی از قطعات آن از آنجا تهیه شده است. با این حال، لوازم خانگی سامسونگ در چندین مکان دیگر، به ویژه چین، مکزیک و ایالات متحده تولید می‌شوند.

سامسونگ سابقه طولانی در مکزیک دارد، اما در سال ۲۰۲۲ این شرکت ۵۰۰ میلیون دلار به‌طور ویژه برای تولید لوازم خانگی در این کشور سرمایه‌گذاری کرد. طبق گزارش رویترز در آن زمان، این سرمایه‌گذاری قابل توجه، مربوط به کارخانه‌های موجود در شهرهای Tijuana و Queretaro بود.

چین یک نیروگاه تولیدی در سطح جهانی است و به طور کلی شرکتی وجود ندارد که در آنجا کارخانه نداشته باشد. سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، طبق گزارش Korea Times، این شرکت در سال‌های اخیر برخی از کارخانه‌های خود را در چین تعطیل کرده است.

Samsung Electronics Home Appliances America یا SEHA شعبه آمریکایی سامسونگ که به تولید و فروش لوازم خانگی مشغول است، یک کارخانه عظیم در شهر Newberry ایالت کارولینای جنوبی دارد. در سال ۲۰۲۳ کل خروجی این کارخانه ۹۲۶ میلیون دلار بوده است.

محل تولید لوازم خانگی سامسونگ

در نتیجه اگر شما یک آمریکایی هستید که مثلا یخچال Bespoke Family Hub Plus را دارید، به احتمال زیاد این یخچال در کارولینای جنوبی ساخته و مونتاژ شده است، اما به احتمال زیاد قطعات آن در چین، مکزیک و کره جنوبی ساخته شده‌اند.

صاحب کارخانه Samsung Electronics کیست؟

Samsung Group یک شرکت خوشه‌ای چند ملیتی است که طیف وسیعی از شرکت‌های تابعه را در بر می‌گیرد و اکثر آن‌ها تحت برند سامسونگ فعالیت می‌کنند. طی سال‌های گذشته، سبد محصولات سامسونگ شامل مجموعه‌ای متنوع از کالاها بوده است که  احتمالاً از وجود برخی از آن‌ها بی‌خبر بوده‌اید.

محل تولید لوازم خانگی سامسونگ

سامسونگ ساختار مالکیت نسبتاً پیچیده‌ای دارد. شرکت سامسونگ الکترونیک تا حدی متعلق به دو شرکت تابعه دیگر از گروه سامسونگ است. رئیس هیئت مدیره اجرایی سامسونگ الکترونیک، آقای لی جائه-یونگ، سهام قابل توجهی در هر دو شرکت دارد. سایر سرمایه‌گذاران داخلی حقیقی، سرمایه‌گذاران خارجی و سرمایه‌گذاران نهادی داخلی نیز سهام قابل توجهی در این شرکت دارند.

خود سامسونگ الکترونیک طی سال‌ها اقدام به چندین خریداری کرده است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶، سامسونگ الکترونیک شرکت Dacor، یک برند آمریکایی لوازم خانگی لوکس آشپزخانه را خریداری کرد. این اقدام در آن زمان به عنوان یک حرکت جسورانه از سوی سامسونگ تلقی شد و به عنوان تلاش شرکت کره جنوبی برای ایجاد یک پایگاه مشتری کاملاً جدید در ایالات متحده توصیف شد. دو سال بعد، سامسونگ کارخانه تولید خود را در کارولینای جنوبی افتتاح کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
آموزش ساخت اکانت سامسونگ برای تلویزیون در ۳ دقیقه یخچال فریزر پایین عریض سامسونگ موفق به کسب رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا شد