ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم خودران تسلا
اخبار خودرو

پایان تحقیقات مربوط به سیستم خودران تسلا؛ استفاده نادرست باعث بروز حوادث شده است

سیستم خودران تسلا با گزارش‌های زیادی مبنی بر تصادف مواجه شده و حالا گزارشی تازه می‌گوید که این فناوری عامل بروز آن‌ها نبوده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۰

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) پس از بررسی صدها تصادف، ازجمله 13 مورد که منجر به مرگ و صدمات جدی شده بود، تحقیقات طولانی‌مدت خود در مورد سیستم کمک راننده خودران تسلا را مختومه اعلام کرده است. به گفته NHTSA، استفاده نادرست رانندگان از این سیستم باعث بروز حوادث شده است.

دفتر بررسی عیوب NHTSA اعلام کرده که «مجموعه تحقیقات گسترده‌ای» را تکمیل کرده که نشان می‌دهد سیستم خودکار تسلا باعث بروز تصادفات نبوده است. این سازمان 953 تصادف گزارش‌شده تا 30 آگوست 2023 را ارزیابی کرده است و می‌گوید در تقریباً نیمی از آن‌ها، «داده‌های کافی برای ارزیابی وجود نداشته»، خودروی دیگر مقصر بوده، سیستم Autopilot فعال نبوده یا تصادف به آن ارتباطی نداشته است.

رفع اتهام از سیستم خودران اتومبیل‌های تسلا

سایر گزارش‌ها نیز در سه وضعیت قرار دارند. در 211 مورد ظاهراً خودروی تسلا به عقب خودروی دیگری کوبیده‌شده و راننده فرصت کافی برای حفظ تعادل را نداشته است. در 145 تصادف شرایط خاصی، مانند جاده‌های مرطوب وجود داشته که باعث تصادف شده و 111 مورد از تصادف‌ها مربوط به خروج خودرو از جاده است.

براساس گزارش TechCrunch، حالا تحقیقات جدیدی توسط NHTSA آغاز شده است که در آن ارزیابی خواهد شد که آیا تغییرات اعمال‌شده در ماه دسامبر برای سیستم خودران تسلا (Autopilot) به‌اندازه کافی مؤثر است یا خیر.

بسته‌شدن این پرونده که تحقیق روی آن از سال 2021 آغاز شده بود، پایان یکی از آشکارترین تلاش‌های دولتی برای بررسی دقیق سیستم Autopilot تسلا است. البته درحال‌حاضر وزارت دادگستری نیز درحال بررسی ادعاهای شرکت در مورد این فناوری است و دپارتمان خودروهای موتوری کالیفرنیا نیز غول خودروسازی را به ارائه تبلیغات نادرست درمورد قابلیت‌های سیستم خودران خود متهم کرده است.

تسلا همیشه به رانندگان توصیه کرده که هنگام استفاده از سیستم خودران، باید به جاده توجه داشته باشند و همچنین دست‌های خود را روی فرمان قرار دهند. اما NHTSA و گروه‌های ایمنی دیگر استدلال کرده‌اند که این هشدارها برای حفظ ایمنی رانندگان کافی نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی