چری A9 ؛ هیبریدی جدید مدیران خودرو؟

چری ای 9 – Chery A9 PHEV یک خودرو سدان پلاگین هیبرید و در سگمنت سدان فول سایز است که از نظر ابعاد می‌تواند با تویوتا کمری و کیا کی 5 رقابت کند. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت چری A9 همراه خواهیم شد.

مدیران خودرو در سال جاری با معرفی اولین خودرو سدان فول سایز خود یعنی فونیکس آریزو ۸ رسماً به جنگ تویوتا کمری، هیوندا سوناتا و کیا کی ۵ کوشا خودرو رفت. همچنین این شرکت در سال گذشته از اولین خودرو سدان برقی خود یعنی ام وی ام آریزو ۵ برقی رونمایی و ورود خود را به دنیای محصولات تمام برقی اعلام کرد. اکنون به نظر می‌رسد که شاید یک محصول جدید هم به خانواده مدیران خودرو اضافه شود. در آخرین مطلب و سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی مشخصات فنی و قیمت احتمالی خودرو پلاگین هیبریدی Chery A9 خواهیم رفت و شانس واردات آن را بررسی می‌کنیم.

مشخصات فنی چری A9 هیبرید

خودرو سدان پلاگین هیبرید چری A9 قرار است در قامت یک محصول دیفرانسیل جلو و با موتور  یک و نیم لیتری توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک DHT راهی بازار شود. پیشرانه بنزینی یک و نیم لیتری توربوشارژ در کنار یک موتور برقی در مجموع قوای محرکه چری A9 را تشکیل می‌دهند و در کل توانی معادل ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را با گیربکس اتوماتیک DHT تقدیم راننده می‌کنند.

مشخصات چری A9 مدیران خودرو

شتاب صفر تا صد خودرو پلاگین هیبریدی Chery A9 کمتر از ۵ ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت آن هم روی 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. به علاوه این خودرو به لطف پکیج باتری‌های 18 کیلووات ساعتی می‌تواند در حالت ترکیبی به شعاع حرکتی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر دست پیدا کند و در حالت رانندگی تمام برقی هم حدود ۲۰۰ کیلومتر دوام بیاورد. فراموش نکنید که تکنولوژی شارژ سریع هم برای خودرو هیبریدی چری ای 9 در نظر گرفته شده است تا در کمترین زمان ممکن دوباره فول شارژ شود. از جذاب‌ترین ویژگی چری A9 هم می‌توان از دستیار رانندگی خودکار سطح 3، سیستم تعلیق مولتی لینک ۵ محوره و کمک فنرهای مغناطیسی با کنترل الکترونیکی نام برد که نرم‌ترین سواری ممکن را تقدیم راننده می‌کنند.

آپشن امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

از مهمترین آپشن‌ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی در خودرو پلاگین هیبرید چری ای 9 می‌توان به کروز کنترل اتوماتیک، دستیار حرکت در ترافیک شدید، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک در سپر عقب و جلو، رادار هشدار تصادف از جلو و عقب، دستیار باقی ماندن و حرکت در شیب، سیستم هشدار خروج از خط و دستیار باقی ماندن بین خطوط، سقف پانارومیک، مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه کاناله اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

در حال حاضر اطلاعات دقیقی از اندازه و ابعاد چری A9 نداریم، اما به نظر می‌رسد این خودرو طولی نزدیک به ۵ متر دارد و فاصله محورهای آن هم به حدود ۳ متر می‌رسد که این اعداد از فضای بسیار بزرگ کابین حکایت می‌کنند. همچنین رقیب چینی چری ای 9 در ایران احتمالاً هونگچی E-QM5 بی ام کارز بهمن موتور باشد؛ هرچند که هونگچی E-QM5 یک سدان برقی است و چری A9 یک محصول پلاگین هیبریدی.

در طراحی ظاهری  هندسه خودرو پلاگین هیبریدی Chery A9 هم می‌توان فاکتورهای جذابی مثل چراغ‌های ال ای دی یکپارچ، رینگ‌های ۱۹ اینچی ۱۰ پره، سپر مدرن و سقف و ستون دو رنگ را پیدا کرد. به علاوه شیب زیبای ستون سی هم به راننده این امکان را می‌دهد تا فضای پشت سر را بهتر ببیند و همچنین به افزایش حجم اتاق کمک می‌کند.

طراحی داخلی و کابین

از آنجایی که تا رونمایی نهایی از این خودرو نزدیک به بیشتر از یک سال باقی مانده است عملاً به نظر می‌رسد که هنوز هیچ عکسی از کابین و داشبورد یا اتاق چری A9 در دسترس نیست و باید تا یک سال دیگر فعلاً صبر کنیم.

قیمت چری A9 و شانس واردات به ایران

نمای جلو چری A9 مدیران خودرو

با توجه به اینکه رونمایی نهایی از این خودرو در سال ۲۰۲۵ اتفاق خواهد افتاد فعلاً از قیمت رسمی خودرو پلاگین هیبریدی Chery A9 خبری در دسترس نیست اما حدس می‌زنیم که این خودرو در بازه قیمت ۲۵ هزار دلار راهی بازار شود. در مورد اینکه چری ای 9 در قامت یک خودرو وارداتی چینی به بازار ایران راه پیدا کند یا خیر فعلاً نمی‌توانیم گزارش خاصی ارائه دهیم اما با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت مدیران خودرو از داشتن یک خودرو سدان پلاگین هیبرید با شعاع حرکت زیاد محروم است، حدس می‌زنیم که خودرو پلاگین هیبریدی Chery A9 برای واردات به ایران شانس بالایی داشته باشد. در صورتی که واردات چری A9 به ایران رخ دهد حدس می‌زنیم که مدیران خودرو برچسب قیمت بالای ۲ میلیارد تومان را برای این محصول در نظر بگیرد.