هوا در میانه زمستان، تابستان جهنمی شد!؛شنا در زمستان

افزایش قابل توجه دمای هوای مازندران و تعطیلات پیش رو باعث شده مسافران و گردشگران زودتر از موعد و در اواسط فصل زمستان دل به دریا بزنند.

هوا در میانه زمستان، تابستان جهنمی شد!؛شنا در زمستان

افزایش قابل توجه دمای هوای مازندران و تعطیلات پیش رو باعث شده مسافران و گردشگران زودتر از موعد و در اواسط فصل زمستان دل به دریا بزنند.

هواشناسی مازندران با اشاره به پایداری دمای هوا، وضعیت جوی امروز -جمعه- استان را گرم و آفتابی پیش بینی کرده که این امر باعث ورود مسافران به سواحل خزر شده است.

گردشگران در ۲۴ ساعت آینده در مازندران آسمان صاف تا نیمه ابری با تداوم هوای گرم و در ارتفاعات با وزش باد گاهی نسبتاً شدید بنا به گزارش سازمان هواشناسی را تجربه خواهند کرد.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد و رینه لاریجان ۱.۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش‌بینی شده است و برای فعالیت های دریایی مناسب خواهد بود.

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها | سامانه بارشی جدید در کدام مناطق فعال می‌شود؟

سامانه بارشی جدید که از روز شنبه، ۲۱ بهمن وارد کشور می‌شود روزهای یکشنبه و دوشنبه مناطقی از جنوب و جنوب غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بارش باران و برف در پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و گو با همشهری آنلاین در این باره گفت: سامانه بارشی جدید از اواخر وقت شنبه از سمت غرب وارد کشور خواهد شد و از روز یکشنبه در خوزستان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و لرستان منجر به رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.

به گفته فریبا گودرزی، در این روز جزایر شمال خلیج فارس و بوشهر بیشترین میزان بارش را خواهند داشت و همچنین دریا مواج خواهد بود.

او توضیح داد که در ۲ روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار برقرار است، اما فعالیت سامانه بارشی منجر به صدور هشدار زرد در روز یکشنبه در ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و فارس و روز دوشنبه کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب غرب سیستان وبلوچستان و جنوب کرمان شده است.

این سامانه آن‌طور که گودرزی توضیح داد، سه شنبه، ۲۴ بهمن در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبارهای پراکنده خواهد داشت و بعدازظهر همین روز از سمت جنوب شرق از کشور خارج می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 125997

ارسال نظر