رب انار، یک چاشنی بی‌نظیر و خوش‌طعم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
یک شیشه‌ی مربایی رب انار

راجع به خواص رب انار چقدر می‌دانید؟ رب انار یکی چاشنی‌های غذایی خاورمیانه‌ای و آفریقایی به شمار می‌رود که از قضا، از آن در بسیاری از غذاها و ترکیبات خوراکی استفاده می‌شود. خیلی‌ها دوست دارند رب انار را به عنوان سس سالاد استفاده کنند و علاوه بر عالی شدن طعم، از یک سالاد کاملا سالم لذت ببرند. در این متن به بررسی این چاشنی ملس، ترش و گاهی شیرین می‌پردازیم.

خواص رب انار، آن را به انتخابی خاص تبدیل کرده است

خیلی‌ها رب انار را به خاطر طعم لذیذی که به غذاها می‌دهد، می‌شناسند؛ اما لازم است این را بدانید که خواص رب انار است که در کنار طعم متفاوتش آن را به یک چاشنی عالی تبدیل کرده است.

ویتامین سی رب انار کمتر از یک پرتقال نیست

رب انار یکی از منابع سرشار از ویتامین سی است که این ویژگی باعث می‌شود با مصرف آن، از سیستم دفاعی بدن خود محافظت کرده و همچنین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان در بدن شما عمل کرده و از بروز التهاب‌ها جلوگیری می‌کند. این چاشنی خوشمزه، با از بین بردن رادیکال‌های آزاد، از سلول‌های بدن شما محافظت کرده و باعث پایداری سیستم ایمنی شما خواهد شد.

رب انار اصالت مقدار 350 گرم

رب انار غلیظ

با رب انار، دیگر هیچ‌چیز را فراموش نخواهید کرد

رب انار با داشتن آنتی اکسیدان‌های بسیار، می‌تواند از روند پیری مغز و بیماری آلزایمر جلوگیری کند. شما با مصرف این چاشنی از مغز و حافظه‌ی خودتان مراقبت خواهید کرد. آلزایمر امروزه به چالشی بزرگ تبدیل شده است و می‌توان با اطمینان گفت یکی از ترس‌های بسیاری از افراد، دچار شدن به آلزایمر است. اما این را بدانید که با تغذیه‌ی سالم می‌توان پیری مغز را به تعویق انداخت.

با رب انار، روند هضم غذا را بهبود ببخشید

آب انار یکی از مواد اساسی برای از بین بردن التهاب سیستم گوارشی و بهبود وضع هضم است. آب انار عنصر کلیدی برای درست کردن رب انار است و شما با خوردن رب انار می‌توانید از بروز بیماری‌هایی مثل کولیت زخمی و کرون جلوگیری کنید.

معجزه‌ی آنتی‌اکسیدان‌ها، را با رب انار خواهید دید

همان‌طور که گفتیم رب انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست. به عبارتی، آب انار که عنصر سازنده‌ی این آنتی‌اسکیدان‌ها nv رب انار است. آب انار بیشتر از اکثر نوشیدنی‌ها دارای آنتی‌اکسیدان است؛ حتی از چای قرمز و سبز هم آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد. همین آنتی‌اکسیدان‌ها، در رب انار با کاهش التهاب و نابودی رادیکال‌های آزاد، از بدن شما و سیستم ایمنی آن محافظت کامل را به جا می‌آورند.

رب انار سحر - 390 گرم

رب انار رقیق

با رب انار، قلبی سالم خواهید داشت

رب انار می‌تواند با کم کردن احتمال بروز بیماری‌های قلبی، از قلب شما محافظت کند. این چاشنی با بهبود وضعیت فشار خون و از بین بردن استرس اکسیداتیو (که به اندام‌های شما آسیب می‌رساند)، از بروز امراض قلبی جلوگیری کرده و سلامت را به سیستم قلبی عروقی شما هدیه می‌کند.

با رب انار، به حافظه‌ی طولانی‌مدت خود کمک کنید

برخی مطالعات و آزمایش‌ها نشان داده‌اند که استفاده‌ی مداوم از رب انار در رژیم غذایی می‌تواند به حافظه‌ی شما کمک شایانی کند. البته که در این مورد نیازمند مطالعات بیشتری هستیم ولی نباید از این نکته غفلت کرد.

با رب انار، دیگر نگران قند خون و دیابت نباشید

رب انار با این وجود که دارای قند است، اما شاخص قندی پایینی دارد که باعث می‌شود شما با مصرف آن و بهره گرفتن از مواد مغذی داخل آن، بتوانید با بیماری‌هایی همچون دیابت مبارزه کرده و پیروز شوید.

فنجانی کوچک پر از رب انار

با رب انار، پوست سالم و محکمی داشته باشید

رب انار سرشار از ماده‌ای به نام نیاسن است. این ماده با حفظ حالت ارتجاعی خود، می‌تواند به داشتن پوستی شاداب و سرزنده کمک کند. پس شما می‌توانید با قرار دادن این چاشنی در رژیم غذایی خود، از داشتن پوستی شاداب بهره‌مند شوید

کاهش کلسترول را با رب انار بدست آورید

رب انار شامل ماه‌ای به نام پنی‌فنول است که در کاهش سطح کلسترول خون تاثیر به سزایی دارد. شما با مصرف مداوم رب انار می‌توانید از این ویژگی بهره‌مند شده و از رسوب کلسترول در رگ‌های خونی خود جلوگیری کنید.

رب انار، درمانی است برای کبد چرب

رب انار با داشتن خاصیت‌ها خون‌سازی و تصفیه‌ی خون بی‌نظیری که دارد، می‌تواند به شما در بهبود وضعیت آنزیم‌های کبدتان کمک کند. عوامل متعددی مسبب بروز اختلالات کبدی می‌شوند که شما می‌توانید با قرار دادن رب انار در رژیم غذایی خود، به سلامت کبد خودتان رسیدگی کنید.

رب انار ترش سون - 260 گرم بسته 6 عددی

یک شیشه‌ی مربایی رب انار

رب انار، دشمن جوش‌های صورت شماست

عمل پاکسازی در بدن یکی از اعمال حیاتی به شمار می‌رود. انواع و اقسام مواد غذایی شامل انار، از ویژگی پاکسازی خون بسیار بالایی برخوردار هستند. شما با خوردن رب انار می‌تواند به این روند پاکسازی سرعت ببخشید و از بروز عارضه‌هایی مثل جوش در صورت خود که نشانه‌ی لبریزی سموم در بدن شما هستند، جلوگیری کنید.

با رب انار، با بسیاری از سرطان‌ها خداحافظی کنید

طبق برخی از مطالعات انجام شده، خاصیت ضد سرطانی در انار دیده شده است و شما با مصرف رب انار می‌توانید از بروز اقسام سرطان‌ها مخصوصا سرطان سینه و پروستات جلوگیری کنید و به زندگی سالم خود ادامه دهید.

آفت دهان خود را با رب انار درمان کنید

تانن، یکی از مواد موجود در رب انار، یکی بهترین ضد‌باکتریایی‌ها و ضد‌عفونی‌کننده‌ها است که شما می‌توانید با مصرف رب انار و بهره‌مندی از این ماده‌ی مغذی، به درمان بیماری‌های عفونی و باکتریایی دهانی، مثل آفت دهان، بپردازید.

با رب انار، دوران بارداری سالمی را بگذرانید

انار جزو آن دسته از موادی است که پخته‌شده‌ی آن دارای خواص بیشتری‌ است و شما با بهره‌مندی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در رب انار در دوران بارداری، می‌توانید از بروز بسیاری مشکلات در این دوران جلوگیری کنید. نیاسین موجود در رب انار به رشد مغز کودک‌تان کمک خواهد کرد و با خواص ضدکم‌خونی که دارد، در این دوران به داد شما خواهد رسید.

رب انار در کنار انار

با رب انار، غلظت خون خود را تنظیم کنید

همان‌طور که گفتیم این چاشنی خوشمزه، دارای خواص پاکسازی بسیاری است که در کبد به شما کمک می‌کنند. این کمک‌رسانی به سیستم کبد شما، باعث می‌شود روند پاکسازی و دفع سموم بهتر انجام شده و در نتیجه شما را از داشتن خونی با غلظت مناسب بهره‌مند می‌کند.

با رب انار، موهای شاداب‌تری داشته باشید

رب انار با افزایش مقدار فولیکول، سلامت موی شما را بازمی‌گرداند. ضمنا با مصرف رب انار می‌توانید از بروز بیماری‌های پوستی مثل شوره، ریزش و موخوره نیز جلوگیری کنید.

با رب انار، دیگر خبری از کم‌خونی نیست

رب انار به دلیل داشتن مقادیر زیادی از آهن می‌تواند به بیماران کم‌خون کمک کند. در عین حال این نکته نیز حائز اهمیت است که رب انار با بهبود وضعیت قلبی عروقی شما، در روند سیستم گردش خون تاثیرات مثبت بسیاری دارد که در آخر منجر به افزایش مقادیر هموگلوبین سالم در بدن شما و در موقع بارداری برای جنین‌تان، می‌شود.

فشار خون بالا را با رب انار، درمان کنید

رب انار ترش با داشتن مواد مغذی لازم می‌تواند به بدن شما برای مبارزه با فشار خون کمک کند. این چاشنی خوشمزه می‌تواند از بروز فشار خون سیستولی و دیاستولی در بدن شما جلوگیری کند و سلامت را به بدنتان بازگرداند.

رب انار به داد طحال شما می‌رسد

رب انار همان‌طور که گفتیم، به کبد شما در روند سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند. این ویژگی برای عضو دیگری به اسم طحال نیز صادق است که با مصرف رب انار می‌توانید به این عضو حیاتی در سیستم سم‌زدایی و پاکسازی بدن، کمک کنید.
‌‌

خواص رب انار در طب سنتی

همان‌طور که گفتیم، این روزها انار را شامل مواد ضدباکتری بسیاری می‌دانند و از آن می‌توانید برای از بین بردن آفت دهان بهره‌مند شوید؛ از این خاصیت در طب سنتی نیز بهره برده‌اند و از رب انار برای درمان برفک دهان، استفاده می‌کنند. یکی دیگر از خواص رب انار در طب سنتی که از آن بهره‌مند می‌شوند، درمان زخم‌های داخل بینی است که با ترکیبی از رب انار و عسل، ضمادی برای درمان این عارضه تهیه می‌کنند.

رب انار در ظرف شیشه‌ای

رب انار، چاشنی‌ اصلی این غذاها است

حالا که شما را با خواص بی‌نظیر رب انار آشنا کردیم، در اینجا لیستی از غذاهایی که می‌توانید با رب انار درست کنید آورده‌ایم که بتوانید در خوشمزگی غذایتان، از خواص آن نیز بهره‌مند شوید. برخی از این غذاها را در دیجی‌کالا مگ برای شما طرز تهیه‌ی‌شان را آورده‌ایم که می‌توانید با کلیک رو اسم غذا از طرز تهیه‌ی غذا بهره‌مند شوید.

  • خورش انار و بادمجان
  • خورش انار مسما
  • خورش داوود پاشا
  • خورش شیش‌انداز
  • ماهی سفید شکم‌پر
  • مرغ ترش
  • کویی‌تره
  • خورش فسنجان
  • جوجه ترش
  • اردک شکم‌پر
  • خورش مرغ ناردونی
  • اکبر جوجه
  • خورش قلیه کدو حلوایی
  • رولت فیله ماهی با رب انار
  • خورش اناربیج
  • دلمه‌ی برگ مو
  • آش انار
  • لونگی مرغ یا اردک
  • کال کباب
  • خورش ترش مازندرانی
  • گردو پلو
  • رب پلو شیرازی

رب انار نوشین - 250 گرم بسته 2 عددی

یک شیشه‌ی مربایی رب انار

حرف آخر اینکه
رب انار به دلیل داشتن این همه مزایا و فواید، بهتر است به شکلی سالم در رژیم غذایی شما حضور داشته باشد و از خواص بسیار آن بهره‌مند شوید. این چاشنی خوشمزه به دلیل داشتن طعم ترش قوی‌ و اسیدی، ممکن است برای کسانی که دچار مشکلات مثل زخم معده هستند مناسب نباشد، پس بهتر است قبل از مصرف، با پزشک خود مشورت کنید.

منابع:

Webmd
Wikipedia
tastingtable
parentinghealthybabies
okcs

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه